onsdag 29 augusti 2012

Döden I Dina Ögon

En del av mig ville det här helst av allt i hela världen - Att ha någon att vara med, vara som all andra ett tag. Resten av mig skrek att jag skulle sticka därifrån direkt , inte bli indragen i något. Man vänjer sig vid någon-börjar till och med gilla dem-och så försvinner de. Det slutar alltid med att folk försvinner. Ge dig inte in i det där ,Jem, tänkte jag. Om ett par månader är han borta.
Sedan dagen hennes mamma dog har Jem vetat vad siffrorna hon ser i människors ögon betyder. det är datumet de ska dö. jem försöker hålla sig undan andra människor så gott det går-för att inte behöva se dem i ögonen. Men en dag träffar hon Spider. Han är lång och rastlös och fast besluten att de ska bli vänner. Och kankse mer. Om hon bara inte sett hans siffror... 
En dag blir de vittnen till något som tvinger dem att lämna London och bege sig ut ur vägarna. De flyr för sina liv, men nedräkning har börjat.

Har inte läst långt, men hittils är den bra. Och tycker den låter sjukt bra! Finns också några forts. böcker .. så ja, idag är denhär boken högst upp på min "göra" lista :) Sen ska jag också ut å spring om jag får med mig någon. Fö di som int alls gillar böcker va dehär säkert en tråkit inlägg, men kmr med något bättre imrg då bara..elr redan senare ikv kanske,? ;)

2 kommentarer:

  1. en av dom två böcker ja faktist sko måst läsa ! hihh ;) ha verkar no va bra ! :)

    SvaraRadera
  2. jaa, du ska läsa den, den e sjukt bra !:)

    SvaraRadera